Árak és más fontos dolgok a keresőben – az autóbérlés példáján
Ki, mire figyel? Hosszú távú autóbérlés?
Emberek az utcán. A kirakatokban, az utcai reklámtáblákon termékek és árak. Erről eszembe jut egy történet:
Két ember megy egy forgalmas nagyváros zsúfolt utcáján. Egyszer csak az egyik felkiált: „Hallgasd csak, egy tücsök!” De a másik nem hallja. Megkérdezi az elsőt, hogy volt képes meghallani a tücsök ciripelését a város forgatagában. Az első ember zoológus volt és megtanulta, hogy a természet hangjaira figyeljen, de nem mondta meg a másiknak. Inkább kivett egy érmét a zsebéből és a járdára ejtette. Sokan felfigyeltek a zajra és körülnéztek. „Azt halljuk – mondta – amire figyelünk.”
Bhagwan Shree Rajneesh
A fenti idézetet Geoffrey Moss könyvében olvastam – melynek címe Az eredményes kommunikáció kézikönyve – és akkor is azonnal a keresőmarketingre, a keresőoptimalizálásra, a SEO-ra gondoltam. Hja, mondhatnánk, akinek kalapács van a kezében, az mindent szögnek néz :-), aki keresőoptimalizálásban utazik, annak mindenről a Google jut eszébe ?
Szóval arra gondoltam, hogy a figyelem a SEO során rendesen beszűkülhet és csakis az előre tolni kívánt kulcsszóra koncentrál a honlap gazdája, sőt esetleg a keresőoptimalizáló szakember is, s nem veszi észre a keresőtábla alján a kapcsolódó keresések kimutatást.
Példánk legyen mondjuk az autóbérlés kulcsszó:
Mire optimalizáljon a keresőoptimalizáló?
Amit az autóbérlés kulcsszóra kapott keresőtábla alján olvashatunk – kapcsolódó keresések – az arról tájékoztat, hogy mit keresnek még, milyen kulcsszavakat, kulcskifejezéseket az adott kulcsszó alapján az emberek.
Ez azt jelenti a keresőoptimalizáló számára, hogy érdemes ezekre a kifejezésekre is optimalizálni a honlapot!
Ez a példánál maradva azt jelenti, hogy érdemes a linképítés során a hosszú távú autóbérlés kifejezésre is figyelmet fordítani, hiszen a Google szerint is keresett kifejezésről van szó.
Funkció és ár
Abban szerintem nyugodtan egyetérthetünk, hogy egy termék vagy szolgáltatás funkcióján túl az érdeklődő számára annak ára lesz a legfontosabb tényező. (Persze a termék, a szolgáltatás elérhetősége, tartóssága is mind-mind fontos momentumot jelent, de az ár kérdése mindegyiknél fontosabb a potenciális vásárló szemében.)
Ezért a honlap készítés és a keresőoptimalizálás során különös hangsúlyt kell helyeznünk a dolog árára.
Ha módunkban áll, akkor előnyös összehasonlítást is tehetünk a konkurensek árával szemben, vagy a hasonló szolgáltatásokkal összevetve.
Ha árról beszélünk, akkor az akciós árakra is érdemes gondolnunk, de ez már nem annyira a keresőmarketing, a SEO, a keresőoptimalizálás kérdése, hanem a marketing (esetünkben az online marketing) általános hatókörébe tartozik inkább.
Kapcsolódó honlapok és oldalak: