Az olcsó szó sikeres hívószó, de jelen pillanatban…
Amikor az egyik szakmai, keresőmarketing témájú blogomban közreadtam „A keresőoptimalizálás és az olcsó honlapok” c. posztomat, nem gondoltam, hogy akkora sikere lesz. Jöttek a webről a találatok, mintha nem is az olcsó honlap fogalmán akartam volna csorbítani, hanem magam kínálnám így, ilyen összefüggésben a honlapok gyártását!
Pedig abban a posztban azt mondtam el, hogy egy igazi honlap, amely a közönségnek, az érdeklődőknek, a fogyasztóknak szól – aligha nélkülözheti a keresőtábla helyzetének, sűrűségének, a konkurensek honlapjainak alapos elemzését, fabatkát sem ér az a honlap a keresőoptimalizálás alapjainak ismerete és gyakorlata nélkül.
És végül cinikus árajánlatot tettem az olcsó honlap ígéretével készült fércművek nagyon alacsony árú LETÖRLÉSÉRE!
Konkrétan: ismerősömnek, aki tízezerért vett komplettnek mondott webáruházat, hetykén odaszúrtam: tizenötezerért bármikor letörlöm!
Megéri az árát?
Mindez persze nem azt jelenti, hogy az olcsó honlap ellenében a drága honlap készítésében akarnék jeleskedni, csupán jelzem: a honlapok készítésekor nem az ár, hanem a honlap funkciója, egyedisége, a belső keresőoptimalizáltságra a képessége a valódi kiindulópont! Így fest, amikor teljes a szolgáltatásmarketing!
Márpedig az olcsó honlapot ígérők hirdetéseiben erről, azaz a honlap funkciójához mért árról, a konkurenciaelemzés áráról, a keresőoptimalizálás díjtételeiről árva mukk sincs, referenciákról meg pláne nincs szó! Csak arról, hogy olcsó!
A legolcsóbb, ha ingyen veszünk valamit – részletre 🙂
A legolcsóbb az, ami ingyen van – ilyet is be lehet szerezni. Valamivel drágább, amiért pénzt is kérnek, keveset, valamennyit. Hogy végül ez lesz a legdrágább – ez az egy, ami biztos!
Érdekes módon, az én ügyfeleim szeretnek a Google találati táblájának élvonalában lenni, keserves küzdelmet vívnak, hogy oda kerüljenek, mert tudják, hogy aki nincs a találati tábla észrevehető magasságában, az eltékozolta a honlapkészítésre fordított pénzét és kimarad a vásárlókért folytatott versenyből is.
A web is ugyanolyan terep, mint a “külvilági piac”: a semmiért csak semmit kapunk!
Persze, lehet, hogy már meg is van a honlap, és nem biztos, hogy le kell törölni, sokszor van mód a feljavítására is.
Ha igen, bízzuk ezt profira, aki a keresőmarketing szakértő ismereteivel, a szabályos SEO eszközökkel versenyképessé teheti a webegységet.
A poszt szerzője: Bognár László, keresőmarketing specialista