2017, augusztus 20 - vasárnap,
Home » Életmód » Tervezzen egységes arculatot a cégének!

Tervezzen egységes arculatot a cégének!

Ahhoz, hogy egy vállalat a termékeivel vagy a szolgáltatásaival sikeresen jelenjen meg a piacon, elengedhetetlen, hogy egységes arculatot alakítson ki, mellyel egyrészt egyértelműen felismerhetővé válik a fogyasztók előtt, másrészt elkülönül, egyedivé válik a versenytársaktól.

Tervezés és stratégia – siker hosszú távon

Az arculat kialakítása nem egy rövid távú, ad hoc jellegű tevékenység. Egy cég életében döntő lépés, hogy kialakítsa hosszú távú vállalati stratégiáját, amelyen a cselekvési terv alapul. Mindezek azt a végső célt irányozzák elő, amellyel a vállalatsikeresen tud megjelenni és hosszú távon fennmaradni az adott termék vagy szolgáltatás piacán. A cselekvési terv egyik eleme az arculati kézikönyv kidolgozása, mely tartalmazza mindazokat a tartalmi és formai elemeket, amelyek a vállalati arculat kialakításához szükségesek.

Arculattervezés

Az arculat megtervezése két jól elkülönülő elemre bontható: tartalmi és formai elemekre. A tartalmi elemek közé tartoznak azok a tényezők, amellyel a cég meghatározza kapcsolatát a hozzá tartozó szereplőkhöz, ide tartozik a vállalati kultúra, a cégen belüli légkör, az alkalmazottak hozzáállása, stb.

A formai elemek az arculat tartalmi elemeinek leképeződései vizuális formában, ide tartoznak a céges logó, az alkalmazott színek, az egységes munkaruhák, a levélpapírok, cégtáblák, stb. A vállalatról a potenciális fogyasztók az arculat alapján alakítanak ki egy képet, ezt nevezzük céges imázsnak. Nagyon fontos az arculat megtervezése során odafigyelni arra, hogy milyen üzenetet szeretnénk közölni magunkról a fogyasztóinknak, és hogy az arculat egyes elemei, tartalmi és formai egyaránt összhangban legyenek egymással, különben ellentmondások keletkezhetnek. Az ellentmondások pedig rontják a cég és termékei megítélését, és emiatt nem alakul ki a fogyasztókban az a bizalom, amelyet az arculat kialakításával szerettünk volna felépíteni.

A bizalmat csupán egymásra épülő, egységes emiatt egymást segítő megjelenésekkel szerezhetjük meg a legkönnyebben.

Arculati elemek

Ma már arculati elemek sokaságából válogathatunk, attól függően, hogy milyen területeken mozog a vállalat, milyen megjelenési formákban mutatkozik az ügyfelek és a partnerek előtt. A céges logó az egyik legalapvetőbb eleme az arculatnak, hiszen ez fog megjelenni plakát készítésekor, a levélpapírok megtervezésekor, a szórólapokon, a honlapon vagy az átadott névjegyeken.

A fentiek miatt nem mindegy, hogy kire, milyen cégre bízzuk az arculati elemek megtervezését. Szükségünk lesz egy jó grafikusra, aki megtervezi a formai elemeket. Ezután vehetjük igénybe a digitális nyomdák szolgáltatásait, akik elkészítik a már említett arculati elemeket: molinókat, céges levélpapírokat, névjegykártyákat, szórólapokat, amelyekkel a partnereink és a fogyasztóink elé léphetünk. A legtöbb ember vizuális típus, vagyis képekhez köti leginkább az információkat, emiatt legyen a logónk egyszerű, könnyen megjegyezhető, ugyanakkor informatív. Amennyiben az interneten aktív célközönséget is mozgósítani kívánjuk, nagyon fontos az internetes weblapok összhangban lévő arculata is. Tehát a honlapunkat is a korábban megtervezett arculati elemekkel: színekkel, formákkal, betűtípusokkal alakítsuk ki.

Check Also

A pozsonyi sortűz áldozataira emlékeztek

A csehszlovák légió katonái által 1919-ben békés tüntetőkre leadott sortűz áldozataira emlékeztek felvidéki magyarok vasárnap, …

Munkaszüneti nap lesz nagypéntek

A gazdaság teljesítménye lehetőséget ad a nagypéntek munkaszüneti nappá nyilvánítására – mondta az emberi erőforrások …

Vélemény, hozzászólás?