2017, szeptember 23 - szombat,
Home » Életmód » Porckopás rendszeres sportolás mellett? Lehetséges!

Porckopás rendszeres sportolás mellett? Lehetséges!

A térdeket, derekat és gerincet érintő fájdalmakról sokan úgy gondolják, hogy kizárólag az időseket érintik, pedig bizonyított tény, miszerint a fiatalabb korosztály is legalább ennyire veszélyeztetett. A porckopás kialakulását többféle tényező befolyásolja, még a legtöbbek által egészségesnek vélt sportolás is. Természetesen a rendszeres edzések egészségre gyakorolt pozitív hatásához kétség sem férhet, hiszen mind a test, mind a psziché megérzi azt, ha odafigyel erre a mindennapokban. Nem mindegy azonban, milyen sportot választ, és mennyire figyel oda a sérülések elkerülésére. Az izuletor.hu csapata szerint is kiemelt jelentőséggel bír a bemelegítés és a nyújtás, melyekkel akár a sportsérüléseknek, húzódásoknak és ezekkel együtt a porckopás kialakulásának is elejét vehetjük.

sportolas-porckopas

Milyen sportot válasszunk?

Az egészséges életmód mellett elkötelezettek körében gyakran felmerülő kérdést érdemes alaposan megfontolni. Edzők, fitness szakemberek is azt javasolják, hogy mindig a szervezet általános állapotának, az erőnlétnek, és a kornak megfelelő edzésforma mellett érdemes letenni a voksot. Ha utoljára a gimnáziumban futott, akkor ne akarja azonnal megdönteni a 10 km-es rekordokat, inkább kezdjen laza kocogással, és hetente növelje az intenzitást valamint a távot. Az úszás még akkor is remek választásnak bizonyul, ha egyébként már érzi magán a porckopás és a derékfájás kellemetlen tüneteit, ugyanis ez a sport kíméletesen mozgatja át az egész szervezetet.

Szánjon időt a bemelegítésre!

Sokan ott rontják el, hogy időtakarékosság miatt nem melegítenek be, pedig ezzel éppen a sportsérüléseket, és ezzel együtt a porckopás kialakulását kockáztatják. Legyen szó futásról, saját testsúlyos edzésről, vagy egyéb mozgásformákról, a bemelegítés soha ne maradjon el! Hasonlóképpen nagy jelentőséggel bír a nyújtás, amellyel nem csak a másnapi izomláz tüneteinek enyhítéséért tehetünk, de a megdolgoztatott izmokat, ízületeket is megpihentethetjük, lelazíthatjuk. Érdemes beszerezni olyan sportkrémeket is, amelyek hatékonyan vethetőek be izomláz, vagy egy esetleges kisebb rándulás esetén.

Tudja, mikor van elég!

Amikor testmozgásról van szó, akkor a fanatikusak hajlamosak arra, hogy figyelmen kívül hagyják testük jelzéseit. Ha komoly izomlázzal, fájdalmakkal, sérüléssel látunk neki az újabb edzésnek, azzal csökken a hatékonyság, kevesebb energiát tudunk belefektetni a mozgásba, és mivel tudat alatt is kíméljük az érintett testrészt, ezért könnyen előfordulhat egy-egy óvatlan mozdulat, ami további sérüléseket eredményezhet.

Ne feledje, a sport és a rendszeres edzések csak akkor váltják be a hozzájuk fűzött reményeket, ha közben engedünk pihenést is a szervezetnek, és ügyelünk a túlerőltetés elkerülésére. Az aktív életmód nélkülözhetetlen ahhoz, hogy kiegyensúlyozott legyen, megőrizze egészségét és folyamatosan újabb és újabb kihívás elé állítsa saját magát, de ugyanakkor a sérülések és a porckopás veszélyét is magukban rejtik. Sportoljon tudatosan, figyelje teste jelzéseit, és lépje át úgy saját komfortzónáját, hogy azzal nem veszélyezteti ízületei épségét!

Check Also

Tündéri fotók: 3 éves ikrek ölelik az újszülött tesóikat

Egy profi fotós maga is megtanulta milyen nehéz újszülötteket lefotózni nagyobb tesóikkal. Juliet Cannici a …

A pozsonyi sortűz áldozataira emlékeztek

A csehszlovák légió katonái által 1919-ben békés tüntetőkre leadott sortűz áldozataira emlékeztek felvidéki magyarok vasárnap, …

Vélemény, hozzászólás?